
Tænd ovnen på 175 ºC varmluft.
Kom blødt smør, sukker, rørsukker og vaniljesukker i en skål og pisk til det er lyst og luftigt i 2-3 minutter. Pisk et æg i ad gangen, og pisk godt imellem hvert æg.
Sigt mel, bagepulver og salt i smørblandingen. Tilsæt Mandelaroma og kogende vand, og pisk det kort sammen.
Kom dejen i en smurt bradepande (18x28 cm) med bagepapir i bunden.
Bag kagen midt i ovnen i 20-25 minutter. Mærk efter med et træspyd om kagen er færdigbagt. Der må ikke sidde dej på spyddet.
Lad kagen køle af i formen. Lad den køle helt af, gerne natten over. Kom den i køleskabet eller kort i fryseren, så den bliver fastere.
Bagetid: 20 - 25 Minutes
Kom indholdet af en pose Base for Buttercream og kakao i en skål og tilsæt 2-3 spsk. varmt vand, og rør kort. Fordel glasuren jævnt over den afkølede kage.
Relaterede opskrifter

Blondie med fudge og chokolade

Glutenfri græskarkage med mandler

Chokoladekage uden mel og tilsat sukker

Brownie

Hindbærtærte á l'Annette

Banditkage - grøn mazarinkage

Marokkansk Appelsin-mandelkage